Reclamezendtijd

De kosten voor reclamezendtijd zijn afhankelijk van meerdere factoren. Zo heeft elke uitzend instantie zijn eigen tarieven gebaseerd op aantal luisteraars/kijkers en de doelgroep. Voor media inkoop werkt Van de Laar | Van Efferen Studio’s samen met verschillende mediapartners.

Wij komen graag langs voor een vrijblijvend gesprek om het juiste mediaplan samen te stellen. Maak een afspraak.

Reclame maken, maak een reclamespot

Voor dat je je reclamespot uit kan gaan zenden en dus reclamezendtijd in gaat, moet je natuurlijk een reclame maken voor je merk of een reclame maken voor je bedrijf. Je kunt dan kiezen voor één reclamespot die je via alle kanalen laat zien of voor meerdere commercials die je afwisselend inzet via de verschillende kanalen. Het voordeel van het gebruik van meerdere reclamespotjes is dat je via de verschillende kanalen als TV, radio en de socials verschillende boodschappen kunt laten zien. Deze zijn precies afgestemd op de verschillende doelgroepen. Jouw reclamespot zal dan eerder raak zijn dan wanneer je 1 spot inzet bij alle diverse kanalen.

Reclamecampagne inkopen

Je complete reclame campagne, of je campagne strategie, bestaat vaak uit de inzet van meerdere media die je allemaal in kunt kopen. Een reclamespotje of reclame filmpjes kun je voor radio en TV landelijk, regionaal of zelfs lokaal inzetten. Dit loopt via verschillende exploitanten. Het voordeel van regionaal adverteren kan zijn dat de kosten net anders liggen dan wanneer je voor landelijk adverteren of lokaal adverteren gaat.

Wij hebben bij alle zenders goede contacten en kunnen je hier zeker mee helpen.

Commercial laten maken

Hoe maak je een goede reclame? Wil je een top reclame video maken, die goed aansluit bij alle doelgroepen, let dan op een paar belangrijke dingen. Probeer voor TV en de socials bijvoorbeeld een mooie reclame te maken, met mooie pakkende beelden die zo het hart in gaan bij de kijker. Voor radio kan je je onderscheiden door het inzetten van bijvoorbeeld een grappige radioreclame of een met een sterk onderscheidend geluid. Er komt veel op een kijker of luisteraar af tijdens reclameblokken, probeer je hier te onderscheiden.

Zorg voor humor, juist iets ingrijpends of iets prachtigs en probeer daar je reclameboodschap op een natuurlijke manier mee te verweven. Onderschat de invloed van reclame op mensen niet. Als je je commercial krachtig maakt kan je je doelgroep positief beïnvloeden in de merkbeleving van jouw merk.

Tegenwoordig zijn er natuurlijk ook steeds meer manieren om buiten de reclameblokken om te adverteren. Juist op die momenten wil je dat je een commercial hebt die echt goed op de doelgroep is afgestemd.

De juiste commercial

Als je kiest om een crossmediale reclamecampagne te maken en je wilt een goede reclame maken, laat het ons weten. Wij maken al meer dan 30 jaar commercials, grote reclame spots, kleine reclamespotjes, informatieve reclame en reclame video’s. We begrijpen als geen ander de invloed van reclame op mensen. Helemaal gratis reclame maken via deze grote media kanalen zit er helaas niet in, maar wij hebben de juiste contacten bij alle zenders en aanbieders om de beste kosten voor reclamezendtijd op te vragen. We kunnen je helpen bij het hele traject van het reclame maken.

Dus wil je regionaal adverteren, landelijk of juist lokaal? Wij staan voor je klaar om je met het hele reclame campagne te helpen.