Hoe haal je het maximale uit je radiocampagne?
Hoe haal je het maximale uit je radiocampagne?
We luisteren de laatste jaren steeds vaker naar de radio.
Meer dan 90% van alle Nederlanders luistert iedere week naar de radio!
De gemiddelde luistertijd per dag is maar liefst drie uur en twintig minuten.
Dat maakt radio een interessant reclamemedium. Zeker als je kijkt naar de kosten voor uitzending.
Consumenten komen -binnen hetzelfde budget- ruim 4 x meer in contact met een radiocampagne dan met advertenties of TV-spots!
Hoe zorg je dat je radiocampagne slaagt?
Het maken van een succesvolle radiocommercial lijkt eenvoudig… maar dat is het niet!
Het begint met het bepalen van doel en doelgroep.
Wat wil je bereiken en wie wil je bereiken?
Op basis van doelgroep wordt bepaald welke zenders ingezet worden.
Zorg dat je commercial opvalt.
Je hebt maar een beperkt aantal seconden.
Maar let op: de luisteraar heeft niet om je commercial gevraagd. Je wilt dus niet irriteren.
Je reclameboodschap moet een streling voor de oren zijn.
Je hebt een topproduct en je commercial moet dat uitstralen.
Houd het eenvoudig: probeer niet teveel te zeggen in je commercial.
Een radiocommercial met teveel boodschappen communiceert niets.
Als je veel te vertellen hebt, maak dan meerdere spots en wissel die af.
Wat is het voordeel voor de luisteraar? Verplaats je -bij het schrijven van een radiocommercial- in de luisteraar. Die vindt het helemaal niet interessant dat je een mooie showroom hebt of dat de koffie klaar staat. Hij wil weten wat het voordeel voor hem is. Vertaal je productkenmerk in een belofte.
Kortom: haal het maximale uit je radiocampagne en laat je radiocampagne maken door ervaren creatieven. Mensen die dagelijks met dit bijltje hakken. Die meer dan 25 jaar ervaring hebben in het schrijven van radioteksten, het maken van reclamemuziek & audiologo’s, sounddesign, casting van stemacteurs en het maken van mediavoorstellen. Maak een afspraak voor een vrijblijvend gesprek.