Copywriting voor een commercial
Copywriting voor een commercial
Copywriting voor een commercial is een vak apart. Het gaat immers om spreektaal, waarbij je binnen zo’n 20 seconden je boodschap bij de juiste doelgroep over moet brengen.
Of het nu gaat om een radiocommercial, een TV-commercial, een pre-roll advertentie, advertentie via Sociale Media of een commercial op Spotify, de belangrijkste tip: less is more! Probeer niet teveel te vertellen. Zorg dat de luisteraar de boodschap onthoudt. Al in de eerste seconde moet je de aandacht trekken en de juiste doelgroep aanspreken. Zorg ervoor dat de reclameboodschap naadloos aansluit bij een eventuele printcampagne en zorg voor ondersteuning via een bannercampagne of DM-campagne. Zo wordt de herkenbaarheid en de kans op succes aanzienlijk vergroot! Maar zorg vooral dat je via de juiste kanalen de boodschap verspreidt. Denk goed na over welke media ingezet worden en laat je niet leiden door bijvoorbeeld een scherpe aanbieding van een radiostation.
Copywriting is een vak. De copywriters van Van de Laar | Van Efferen Studio’s hebben ruim 25 jaar ervaring, en weten hoe je een goede tekst moet schrijven, hoe je de aandacht in het reclameblok opeist en een doelgroep bindt aan een merk.
Neem vrijblijvend contact met ons op. We denken graag mee over de mogelijkheden.