VDLVE banner
Radiospots banner
Tvcommercials banner
Online commercial banner
Social Media banner
Spotify banner

Pre-roll

Pre-roll campagne inzetten? Helemaal van nu!

Je kent ze wel, commercials die op YouTube of Uitzending Gemist wordt vertoond wanneer je een video wilt bekijken of terugkijken. Zo’n commercial heet een pre-roll. Vaak moet de pre-roll video volledig worden afgekeken, soms kan na een aantal seconden worden weg geklikt. Adverteerders betalen per weergave van de preroll advertentie. Meestal wordt alleen afgerekend wanneer de advertentievideo volledig wordt weergegeven, of vanaf een bepaalde lengte (bijvoorbeeld 15 of 30 seconden)

Een pre-roll kan zeer functioneel worden ingezet doordat je heel selectief een specifieke doelgroep kunt “targeten”. Maar dat moet dan ook wel gebeuren! Te vaak worden commercials vertoond die je niet interesseren, en dan werken ze alleen maar storend. De kunst is om ervoor te zorgen dat je de juiste doelgroep benadert, met een boodschap die intrigeert; een filmpje waar men naar blijft kijken, in plaats van direct op zoek te gaan naar de skip-button.

Vaak worden bestaande TV-commercials ingezet als preroll. Dat zijn gemiste kansen. TV-commercials hebben over het algemeen een lengte van 20 tot 30 seconden, terwijl bij YouTube de spotlengte geen rol speelt. Als je maar zorgt dat de kijker geboeid blijft, wordt de commercial niet als storend ervaren. Kies voor een verrassende aanpak en de commercial zal alleen maar lof oogsten.

Als je een pre-roll gaat inzetten, sta je voor de keus: kan de kijker ‘m weg klikken of moet de commercial helemaal afgekeken worden? Als de commercial helemaal afgekeken moet worden, is ons advies om de spot zo kort mogelijk te houden. Anders wordt de pre-roll als storend ervaren. Als de commercial na 5 seconden weggeklikt kan worden, kun je ervoor kiezen om vanaf de eerste seconde je logo in beeld te zetten. De vraag is wel of men daarmee een positieve associatie met het merk krijgt. Beter is het om te zorgen voor een creatieve invulling die de aandacht van de kijker vasthoudt en ‘m verrast. Op deze manier haal je het maximale uit je pre-roll campagne.

Je overweegt het inzetten van een pre-roll campagne? Van de Laar | Van Efferen Studio’s denkt graag met je mee over de inzet, concept en productie. Neem vrijblijvend contact met ons op!

Uitgelicht

Showreel TV-commercials



Showreel Radiospots



Nieuwsbrief

Over ons